XX LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. K. I. GAŁCZYŃSKIEGO

Erasmus 5 2022-2024

Erasmus 5 2022-2024

Nr projektu: 2022-1-PL01-KA122-SCH-000078841
pt. „Wyższe kwalifikacje nauczycieli – lepsze jutro naszej szkoły”

 

Erasmus + KA122-SCH – Krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności uczniów i kadry,
sektor Edukacja Szkolna

 

Termin: 01.12.2022 – 31.03.2024

 

Wartość grantu: 59 678,00 €

 

Projekt przeznaczony jest dla nauczycieli i kadry szkolnej zainteresowanych podnoszeniem
swoich kwalifikacji i zdobywaniem nowej wiedzy na kursach zagranicznych w całości
finansowanych przez Unię Europejską w ramach pozyskanego grantu.

Po diagnozie potrzeb edukacyjnych kadry wybraliśmy zagraniczne kursy metodyczne i
językowe w Irlandii, Hiszpanii, na Malcie i we Włoszech. Kursy odbyły się w krajach o
bogatym spektrum kulturowym i historycznym oraz odmiennych modelach społecznych.
Zrealizowaliśmy łącznie 22 mobilności do których zakwalifikowaliśmy 22 osoby do 4 grup:

Gr.1 Kursy z zakresu nowych technologii(metodyczne 12 dni)

1. Effective English Language Teaching with Digital Technology(DUBLIN)-n. j.ang

2. Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational Tools and The Classroom
of the Future: Teaching with Social Media (VALENCIA) –n.wos

3. Creative Strategies for Language Teachers: Make it Easy, Make it Real! And Photo and
Video Making in your Classroom: the Educational Power of Multimedia (BARCELONA)-n.
j.ang

4. Erasmus Training Modern Methodologies for the Language Classroom(DUBLIN)–n. j.ang i
doradca metodyczny

Uczestnicy poznali i nauczyli się wykorzystywać platformy, programy, media
społecznościowe, aplikacje edukacyjne i IT, aby wzbogacić proces dydaktyczny.

Gr.2 Kursy metodyczne/tematyczne(12 dni)

1. “Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future and Environmental
Stewardship: How to Reconnect With Nature” (TENERYFA)–n. biologii

2. Refresher Course for Non-Native Teachers (CORK)–n. j.ang

3.Creativity and Motivation in the Classroom with Teacher Language Development for
Secondary School Teachers(MALTA) – n. j.ang

4. “Integrating Creativity and Innovation into Teaching and Creative Strategies for Language
Teachers: Make it Easy, Make it Real!” (BARCELONA)-n. j.ang

5. Methodology & Culture (SAN SEBASTIAN)-n. j.hiszpańskiego

6. CLIL in Practice: Focus on Ireland & English Language Course(DUBLIN)–n. religii

7. Intensive English and CLIL Course for Teachers (DUBLIN)–n. j.pol
Ta grupa kursów o ustalonej tematyce wyposażyła uczestników w wiedzę potrzebną do
realizacji ciekawszych i innowacyjny zajęć, czy projektów. Poznając różnorodne metody pracy
uczestnicy zostali zainspirowani do kreatywnego działania na gruncie szkolnym.

Gr.3 Kursy umiejętności „miękkich” i wzmacniających nauczycieli– wychowawczych,
metodyczny (12 dni)

1. “Successful Strategies for Teaching Students with Special Needs in Every Classroom & Life
Coaching for Teachers: Happy Teachers for Better Students” (FLORENCJA)–psycholog szkolny

2.” A European School for All Children and Exploring Biodiversity and Ecology Through the
Lens of Creativity and Culture” (BARCELONA)–n. geografii

3. “Design the Positive: Positive Thinking, Positive Communication and Positive School
Spaces and Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development”
(BARCELONA)–n .j.pol

4. Classroom Management Solutions for Teachers: New Methodologies, Effective
Motivation, Cooperation and Evaluation Strategies and The Best Digital Tools for Language
Teachers (DUBLIN)–n. j.ang

5. Discovering Renaissance Art in Florence and Life Coaching for Teachers: Happy Teachers
for Better Students (FLORENCJA)–n. plastyki

Ta grupa kursów wzmocniła umiejętności miękkie, rozwiązywania konfliktów, nauczyła
aktywnego słuchania. Dzięki pracy na kursie nauczyciele poznawali własne reakcje, nastawili
się pozytywnie i uzyskali świadomość wpływu kreatywności, sprawnej otwartej komunikacji i
budowania trwałych relacji na klimat w szkole.

Gr.4 Kursy językowe(12 dni)

1.Intensive English (CORK, Irlandia)–n.j.hisz

2. English Language Development for teachers & staff working in education
(MALTA)–n.bibliotekarz, doradca zawodowy i BHP

3. English Language Development for teachers & staff working in education
(MALTA)–n.bibliotekarz

4. English Language Development for teachers & staff working in education (MALTA)–n.
historii

5. English Language Development (MALTA)– dyrektor

6. Intensive English (DUBLIN)–n. historii

Aktywny udział szkoły w projektach międzynarodowych pomoże części kadry wykorzystywać
poznane umiejętności językowe w praktyce.

Poprzez realizację projektu chcieliśmy rozwinąć naszą placówkę w 5 obszarach:

1)Zintegrowania społeczności szkolnej pochodzącej z różnych środowisk i narodowości,
włączenia też w działania nauczycieli niedydaktycznych. Ukazania społeczności szkolnej
korzyści płynące z aktywności w ramach UE i umiejętności korzystania z unijnych funduszy.

2)Rozwinięcia kompetencji językowych nauczycieli. Szkoła uczestniczy w wielu projektach
zagranicznych i koniecznie potrzebuje doskonalenia kadry w tym zakresie.

3)Poznania nowych metod nauczania, otwarcia się na pomysły w zakresie organizacji zajęć,
zwiększenie świadomości ekologicznej nauczycieli i młodzieży i wprowadzenie nowych
rozwiązań do codziennej pracy

4)Rozwijania kompetencji miękkich, inteligencję emocjonalną i umiejętność zarządzania
konfliktami. Udział w kursach pozwoli zwiększyć satysfakcję zawodową nauczycieli, doda
zapału i będzie profilaktyką wypalenia zawodowego.

5)Poznania i utrwalenia innowacyjnych technologii, aplikacji i rozwiązań IT.

Projekt odgrywał znaczącą, wieloaspektową rolę dla naszej szkoły przez koncentrację na kilku
obszarach potrzeb naszej placówki. Był to ważny etap na wieloletniej drodze budowania
szkoły wyróżniającej się wśród innych liceów, posiadającej ofertę wymiany międzynarodowej
dla uczniów, zagraniczne kontakty w wielu szkołach i organizującą liczne wyjazdy zagraniczne
i projekty unijne. Od lat obserwujemy jak projekty unijne zmieniają naszą placówkę i
pragniemy to kontynuować. Stale dbamy o wzrost rangi szkoły i nadanie jej statusu placówki
nowoczesnej. Dofinansowanie w projekcie umożliwiło nam znacząco ulepszyć naszą
placówkę.

 

Przejdź do treści